Eerdere winnaars


2019

Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is verkozen tot Communicatievrouw van 2019. “Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. De focus die Annette aanbracht door het terugbrengen van zeventien naar zeven merken/labels en het ‘data-driven’ werken resulteren in aantoonbare, indrukwekkende resultaten. Ze nam het op tegen Arnold Drijver (hoofd Communicatie bij HEMA) en Bart Scholten (Chief Sinterklaas Officer a.i. bij de gemeente Zaanstad).

De prijs voor het aanstormend talent tot en met 30 jaar ging naar Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM. Vanuit PGGM is hij adviseur voor het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Voor deze organisatie bedacht en creëerde hij de miniserie ‘ZorgisZó’ waarin medewerkers uit Zorg en Welzijn uitdagingen aangaan binnen een andere beroepsgroep in de sector. Met als doel pensioenen onder de aandacht brengen bij een jongere doelgroep. “Stefan werkt in een politiek complexe organisatie en kreeg het voor elkaar om de lastige materie via creatieve concepten over een duidelijk voetlicht te brengen. Met de miniserie laat hij zien dat hij op alle niveaus hoge kwaliteit heeft kunnen bieden. Dit maakt hem niet alleen een communicatietalent, maar ook een sterke communicatieprofessional van nu en de toekomst”, aldus jurylid Arjen Boukema. Stefan nam het op tegen twee andere talenten: Marlon van den Besselaar (Creatief adviseur bij Bex*communicatie) en Robina Weermeijer (Communications Manager bij Boehringer Ingelheim).

Bekijk de video’s van Annette en Stefan, gemaakt door Videonieuwsbericht.

Voorgaande jaren