Fasterclass Communicatie als basis voor vertrouwen


21 June 2018 14:50 - 15:50

Bookmark and Share

Stevo Akkerman

Het is niet goed gesteld met het vertrouwen in organisaties. Niet in het bedrijfsleven, niet in de overheid en niet in de media. Mensen verliezen hun vertrouwen en haken massaal af. Hoe win je het vertrouwen terug? Marlies Janssen, directeur van Tappan Communicatie, nodigt je uit voor een gesprek tussen journalist Stevo Akkerman en directeur van Utrecht Marketing Rijk van Ark. Ook schuift er een expert in vertrouwen aan van de Volksbank (naam volgt). In het gesprek staan de journalistieke invalshoek, de bestuurlijke omgeving, de organisatorische omgeving en de praktijk van de communicatieprofessional centraal. Aan de hand van praktijkcases maken we een analyse: #metoo, het salaris van topman Hamers van de ING, zus Astrid Holleeder doet een boekje open en ‘bye bye’ Facebook. Allemaal zaken waarin vertrouwen de hoofdrol speelt. Wat is vertrouwen eigenlijk en wat kan de communicatieprofessional doen om het beschadigde vertrouwen te herstellen? Het zal blijken dat daar vandaag de dag meer voor nodig dan alleen begrijpelijke communicatie.